Say what?! BCN, here we come!




Sinds een veertiental dagen is er schot in het Barcelonaverhaal gekomen. Olé!

Eerst was er het nieuws dat Spanje vanaf 21 juni de grenzen weer zou openen. Je kan sindsdien het land binnen zonder eerst 14 dagen in quarantaine door te brengen. Niet veel later kreeg manlief een mail dat hij zich maandag 21 juni om 9u moest aanmelden op het commissariaat voor het verkrijgen van zijn langverwacht NIE. Zo gezegd, zo gedaan. Zondagavond vloog hij om 18u naar Barcelona en op maandag was hij 's avonds laat alweer terug met zijn NIE en met een Spaanse bankrekening. Olé!

Diezelfde maandag kreeg ik een mail van St. George, de internationale school waar de meisjes heen gaan, met een aantal brieven en de schoolkalender. Die laatste is wel belangrijk, want zo kunnen we al bezoekjes met familie en vrienden beginnen inplannen. Opvallend is dat schoolvakanties daar niet op maandag starten en op vrijdag eindigen, neen, een vakantie kan daar perfect op dinsdag starten om op woensdag te eindigen. 
Een andere belangrijke datum is 7 september, D-day. Op die dag start het schooljaar. Ik krijg nu al een krop in de keel en een benauwd gevoel als ik eraan denk. Maar zoals Eloïse zei: 'Mama, ik weet dat die eerste dag niet leuk zal zijn en dat ik me alleen zal voelen, maar een dag is rap voorbij, hé.' Dus als zij zo positief is ingesteld, dan moet ik haar voorbeeld volgen. Olé! 

We boekten ondertussen een tripje voor ons 2. We hebben het zo geregeld dat we even weg zijn met onze huwelijksverjaardag (10 jaar gehuwd, olé!). We zijn van plan om Barcelona per fiets te ontdekken. Met de fiets van het werk naar de woonwijken die we overwegen, met de fiets van de school naar de woonwijken die we overwegen,  met de fiets naar het toeristische centrum... We hopen op die manier voeling te krijgen met de stad. Hoewel het er nog niet meteen lijkt te bruisen als ik eerder de beelden op het nieuws zag... Verder vult onze agenda zich goed. Tal van collega's willen ons zien of helpen en daar maken we graag gebruik van. We gaan ook langs op de school, we gaan informeren bij een paar crèches, we kijken uit naar een balletschool en ongetwijfeld zullen er nog een aantal zaken bijkomen. Olé!

Omwille van taksredenen moet Mathieu vanaf juli in Barcelona resideren. Hij blijft dan ook en ik keer alleen naar huis. Slechts een paar dagen later vlieg ik opnieuw met Eloïse en Léonie naar onze nieuwe thuis zodat ze de stad een paar dagen kunnen verkennen en kunnen ervaren naar wat voor een zonnige, kleurrijke, bruisende stad we weldra verhuizen. César laten we bij vrienden en grootouders achter zodat las chicas onze volle aandacht krijgen en zodat we het op hun tempo en niveau kunnen doen. Olé!

Nu we 7 september kennen als start van het schooljaar, is het duidelijk dat we ten laatste een week voordien moeten verhuizen. We boekten dan ook eerder deze week onze tickets. Op zondagmiddag 30 augustus vliegen we met z'n vijven het avontuur tegemoet. Nu we die datum kennen, kunnen we beginnen aftellen. Olé!


Hasta la próxima! 
Mantenerse sanos! 

Volg je graag ons avontuur? Instagram: lisa_mateo_barca


Ik maakte de Instagrampagina lisa_mateo_barca aan zodat vrienden en familie ons verhaal zouden kunnen volgen. Door het schrijven van een maanddagboek voor het lokale magazine '9080' zijn er ondertussen onbekende volgers bijgekomen. Ik vind het een fijn idee om op termijn en op die manier leuke winkels, adresjes en andere tips te delen. Wie weet kan het een nieuwe professionele wending voor me zijn. Ik laat alle opties open dus wie weet... Olé!









Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe is 't daar nog?

Say what?! Already 1 month in BCN!

Say what?! Rock & roll in 2021!